dimecres, 26 d’octubre del 2011

CMAPTOOLS

A GITIC hem descorbert el Camptools, un programa que permet crear, emmagatzemar i publicar els nostres propis mapes conceptuals des de qualsevol lloc. Per a crear un mapa conceptual i personalitzar-lo hem de seguir uns passos:

1. Crear una carpeta a IHMC Public Camps (3), dintre de la carpeta  d'Users, per a poder trobar el nostre mapa conceptual des de qualsevol lloc.

2. Clickar dues vegades al centre del nou document i direccionar les fletxes, després escriure dins els requadres segons la nostra preferència d'ordre i organització de conceptes. Per a moure'l tot l'hem de seleccionar i situar-lo on vulguem del nou document.

3. Podem crear enllaços als conceptes per a que ens duguin directament a la pàgina web del tema, a través del nom del programa o servei que hem escrit als requadres del mapa conceptual. Per fer això, hem d'anar al lloc web, copiar la direcció, obrir amb el botó dret sobre el concepte i seleccionar l'apartat "afegeix una adreça web i enganxar l'enllaç amb Ctrl V. Al nom del concepte hi apareixerà una petita icona que ens direccionarà a l'enllaç.

4. A partir de la vinyeta "Estils" podem personalitzar el disseny, els colors i el tipus de lletra del mapa conceptual.

5. A la barra de sota del mapa conceptual podem veure la direcció web del nostre mapa i anar-hi directament.

http://cmapspublic3.ihmc.us/rid=1JYWCC32Y-2DC2KLC-1XG7/mapa%20isa.cma

REFLEXIÓ

Penso que aquesta eina és molt útil, ràpida, senzilla i simple per a fer-nos esquemes i organitzar-nos millor a l'hora d'estudiar o fer treballs. Cmaptools és una eina bàsica i potser imprescindible per a tots aquells estudiants que volen sintetizar i organitzar els seus apunts i esquematitzar informació en els seus treballs.
A sota, hi deixo l'enllaç del lloc web on es pot descarregar el Cmaptools.

QUI ETS TU?

Avui, 26 d' Octubre de 2011, hem fet l'exposició de COED del treball Qui ets tu?. Aquest treball consistia en una exposició d'una fotografia feta per nosaltres mateixos, la qual havia de descriure gràficament la personalitat o caràcter de la persona de l'aula que triéssim. La fotografia  es penjava a les parets de l'aula i els companys i companyes es donaven un tomb per la classe observant les diferents fotografies penjades a les parets, després, cadascú descrivia la seva fotografia, el perquè de la imatge i donava el nom de la persona descrita. Acompanyat de la fotografia, s'havia de lliurar a la Imma una descripció en text de la persona escollida, podria ser en forma de conte, carta, poema o d'alguna manera original.

La meva descripció fotogràfica va ser sobre la Marta Marín. Vaig fer un muntatge a la vora de la platja, amb un incens acompanyat d'unes pedretes decoratives i del fons el mar. Volia simular l' harmonia, l'estabilitat i la tranquil·litat que caracteritzen a la Marta.


Com a descripció textual, li vaig dedicar un poema molt adient a la seva personalitat i forma de ser.


La Marta

La Marta, una noia encantadora.
La Marta, una bona lluitadora.
Intel·ligent, bona gent
i somiadora.
Lluita pel que vol, és constant,
una innata emprenedora.
Aventurera, exploradora,
una amiga de les bones.
La marta, quan somriu,
il·lumina tot el que hi ha a la seva vora.
Amb les seves grans aficions:
la cuina i l’esport,
se li passa ràpid l’hora.
És dolça, tendre, carinyosa,
una noia amorosa.
Cabells xocolata, ulls verd aurora,
vesteix sempre a la moda.
Tranquil·la, pacient
la Marta sempre diu el més adient.
I, per completar aquesta prosa,
la Marta és més maca que una rosa. 


Per finalitzar aquesta entrada, vull dir que aquesta experiència ha sigut molt bona i enriquidora a l'hora de fer pràctica de l'exposició oral. Ha sigut una classe molt interessant i entretinguda, en la qual hem conegut millor algunes facetes de companys i companyes de l'aula que abans desconeixíem.

dimarts, 18 d’octubre del 2011

4 Habilitats Lingüístiques

L'altre dia a classe de COED,  ens van comentar les quatre habilitats lingüístiques: escoltar, parlar, llegir i escriure. Dedico una entrada al blog a aquest tema perquè encara que sigui un assumpte a simple vista bàsic i senzill, penso que és un dels temes que sempre hem de tenir presents ja que aquestes quatre habilitats lingüístiques, les quals hem de saber en que consisteixen bé,  són essencials a l'hora de la comunicació.

Un breu resum d'aquests quatre conceptes ens ajudarà a entendre millor de que tracten.


  • LLEGIR: és el procès a traves del qual es compren un text escrit. LLEGIR = COMPRENDRE

  • ESCRIURE: és el procés a través del qual es produeix un test escrit significatiu. Per a la producció d'un text s'han de tenir en compte la cal·ligrafia, la distribució de l'espai (aspectes formals), la sintaxi, la morfologia, la lexicologia, la semàntica (aspectes lingüístics), el tipus de text, les propietats del text: la cohesió, la coherència, l'adequació, la correcció lingüística  i el procés de composició del text.

  • PARLAR: és expressar el nostre pensament  través del llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.

  • ESCOLTAR: és comprendre un missatge a partir d'activar un procés cognitiu de construcció de significat i d'interpretació d'un discurs pronunciat oralment. Condicions per ser un bon oient:
- Saber escoltar de forma participativa
- Respectar a l'emissor i les seves idees
- Ser objectiu
- Descobrir els objectius de l'orador
- Descobrir les idees principals del missatge
- Reaccionar al missatge i parlar quan acabi l'emissor.


El següent quadre ens resumeix les funcions orals i escrites de les quatre habilitats lingüístiques esmentades anteriorment. 



RECEPTIU
(comprensió)
PRODUCTIU
(expressió)
ORAL
Escoltar
Parlar
ESCRIT
Llegir
Escriure

Personalment, penso que aquest tema pot semblar una cosa ben senzilla, però també imprescindible. Aquestes habilitats lingüístiques tant rutinàries i conegudes per a nosaltres van més enllà i per això he fet una entrada al blog sobre aquest tema perquè les hem de tenir sempre presents i aprofundir en elles per a potenciar la nostra capacitat comunicativa.

dimarts, 4 d’octubre del 2011

Google Docs

L'altre día a classe vaig descobrir una nova eina de Google: el Google Docs. El Google docs serveix per a crear, pujar i guardar una sèrie de documents de text tipus Word, presentacions, full de càlculs, dibuix, formularis i tables.

Una de les eines que té Google Docs que no poseeix Word és l'avantatge de descarregar-te els arxius com a PDF, ODT, RTF, HTML, WORD, TEXT , l'opció de poder comentar un enllaç i poder compartir el teu document amb una altra persona a partir del compte de Gmail de cadascú.
Per a crear una presentació o un full de càlcul els pasos són els mateixos que amb qualsevol programa de Microsoft.


A l'anterior entrada, vaig crear un formulari amb l'ajuda de Google Docs gràcies a la secció "Formulari", la qual ens pot ser útil per a recolli dades. Aquesta eina permet fer una sèrie de preguntes en les quals les respostes donades van a parar automàticament a un full de càlcul.




 Per a poder pujar el forumalari fet a partir de Google Docs que hi ha a l'anterior entrada  nomès cal copiar la direcció HTML del full de càlcul on s'han enviat les respostes del formulari i enganxar el text a l'apartat HTML d'una nova entrada del blog.

dimecres, 21 de setembre del 2011

Google Reader

El Google Reader és una eina molt útil i interesent del Google que consisteix en adherir i subscribir notícies de diaris, blogs i pàgines web sobre els diferents temes que ens interessin. Això simplement serveix per a conservar i obtindre continuament nova informació sobre el lloc web que hem subscrit al Google Reader.

Ara bé, com funciona exactament això de subscriure's a una notícia o a qualsevol altra informació?
El primer pas que hem de donar és cercar la pàgina web o el blog on ens volem subscriure i sobretot l'apartat que més ens interessi (en cas que nomès ens volguem subscriure a una secció de la pàgina i no a tot el contingut). Un cop dins de la pàgina, hem de cercar una icona amb les sigles de RSS o bé un apartat on hi figurin aquestes sigles.    

El segon pas és copiar l'adreça de la pàgina web o de la secció d'aquesta pàgina on hem clicat a la icona RSS, anar al Google Reader, fer clic a la barra "Añadir suscripción" i enganxar la URL que prèvimanet hem retallat. Automàticament ens surt la informació seleccionada a la que ens hem subscrit.
Per buscar un tema que ens interessi en entre les nostres subscripcions només hem de posar una paraula reacionada amb el tema que volem cercar al cercador del Google Reader i ens apareixeran les notícies i els escrits que contenen la paraula o paraules que hem cercat. 
Recordem que la Sindicació de continguts és  una forma de subscripció a continguts digitals que permet un accès ràpid i àgil als mateixos sense necessitat de visitar contínuament els llocs web on es troben aquests continguts.
Si volem ordenar les nostres subscripcions només hem de clicar a la flecheta dreta de cada una i premer el botó esquerre on clicarem a la opció "Carpeta nueva".

Finalment, si volem destacar una notícia o algún apartat només hem de fer clic a la icona d'estrelleta que hi ha al costat del seu títol i automàticament anirà a parar a la secció "Elementos destacados". Per desfer això nomès hem de tornar a clicar la icona d'estrelleta i la notícia ja no apareixerà al grup dels destacats.
Aquí deixo penjat un video sobre el funcionament del Google Reader.





dimecres, 14 de setembre del 2011

Possibilitats del Google Chrome

El Google Chrome és un navegador que ens permet fer ús d'un internet personalitzat i amb moltes característiques que el fan còmode i selectiu a l`hora de cercar el que volem. Aquest navegador té moltes ventatges com el Bookmarklet, que ens permet traduir qualsevol pàgina d'un idioma diferent a qualsevol altre llengua, seleccionar i guardar les pàgines què més freqüentem i més ens agraden gràcies als Marcadors, una calculadora senzilla i ràpida que ens permet realitzar una operació matèmatica nomès posant-la al cercador de Google, etc.


+