dimecres, 14 de desembre del 2011

Taxonomia de Bloom per a l'era digital

L'esquema de la Taxonomia de Bloom per a l'era digital i els temes clau són imprescindiblement aplicables tant per a docents com per a estudiants a qualsevol tasca que s'hagi de fer.



Relacionant aquest esquema amb alguna activitat realitzada a GITIC escolliria l'eina de fer mapes conceptuals (CmapTools).

Tant  l'el·laboració d'un mapa de CmapTools com en la Taxonomia de Bloom per a l'era digital, els temes claus per a el seu desenvopulapent són:


  • Crear un mapa amb un diseny i unes idees d'el·laboracion concretes, como ara bé el tipus de disseny, la seva estructuració, l'ordre dels conceptes, etc.

  • Evaluar i analitzar els seus continguts, si están ben relacionats, si l'esquema és clar i entenedor, si les fletxes estan ben direccionades, etc. En resum, saber sintetitzar bé la informació i plantejar-se l'hipotèsi si l'esquema està ben organitzat o si s'hauria de millorar alguna cosa.

  • Aplicar els procediments que calguin, com ara bé guardar el mapa concpetual en una carpeta pública, comentar una entrada al blog sobre el Cmaptools i comprendre i recordar les seves utilitats, resumint-les i exemplificant-les ja sigui twittejant-les o comentar-les via  web com per exemple utilizar el Mr.Wong i afegir als meus marcadors la direcció web del mapa concetual.

REFLEXIÓ

En resum, tots aquests recursos ens són de gran ajuda tant per orientar-nos com  per saber aplicar be els diversos continguts d'un treball, d'una activitat o, en aquest cas, fer un mapa conceptual. Penso que la Taxonomia de Bloom hauria de ser  coneguda per als alumnes de sisè de primària, potser no d'una forma tan tècnica, sinó més breu i exemplificada ja que és a partir d'aquesta edat que els nens i nenes començaran una nova etapa a l'ESO i seria molt bo que tinguessin aquests  processos si més no de forma mental per poder aplicar-los en el futur i millorar el seu rendiment futur.

dilluns, 12 de desembre del 2011

Identitat i Territori

Una casa és el lloc on la gent viu. 
Però això no és suficient informació per entendre completament el terme "casa". 
Una casa no és només l'habitatge d'una persona sinó que a més és el lloc més íntim d'aquesta persona, té formes i colors diferents, entorns diferents i el seu interior està tan ple d'objectes variats com d'històries, vides i persones de tot tipus.



Per conèixer l'identitat real d'una cosa, n'és imprescindible conèixer el seu territori.



El fracàs escolar és un tema molt viu en l'actualitat. Sabem que quan un nano comença a caure en picat a nivell d'estudis és per que pateix fracàs escolar. 
Per què?
El fracàs escolar és només això?
Un baix rendiment de l'alumne per sota de la mitja? 
La resposta és no. El fracàs escolar no només és això, si no que si aprofundim i ens introduïm en el seu territori coneixerem les causes d'aquesta situació. 

Personalment, una causa principal del què entenem per fracàs escolar és la falta de motivació, i per ser conscients d'aquesta situació a continuació teniu un videomuntatge on l'identitat del fracàs escolar es deixa veure a través del seu territori. 










diumenge, 11 de desembre del 2011

RECITACIÓ

Recitar és l'art d'expressar oralment des del cor els sentiments, les emocions, els pensaments i les històries que hi ha amagats darrere dels versos d'un poema. Per a una bona recitació es fonamental seguir aquests pasos:


1. Entonació adequada dels diferents versos.

2. To de veu alt, clar i constant.

3. Estar de peu amb les cames una mica separades i els braços separats del cos.

4. Posició del cos recte però amb un aire relaxat, sense recolzar-se en cap moble o paret.

5. No gesticular massa.

6. Suport de l'expressió corporal per acompanyar els versos del poema.

7. Passejar la mirada per tot el públic,

8. Mantenir un lleu un somriure amable.

9. Controlar els nervis.

10. Recitar des del cor.


Seguint aquests pasos, segurament la teva recitació serà tot un èxit. Personalment, la meva recitació del poema Aigua Marina de Josep María de Sagarra a classe no va complir tots els consells anteriors, ja que soc tota una principiant en aquest aspecte, però tot és pot millorar i reflexionant sobre la meva recitació, he decidit posar aquestes pautes per a tots aquells que vulguin algun consell per saber recitar o per millorar la seva recitació, per si algun dia  hagin de participar en alguna recitació. 

Per finalitzar aquesta entrada, m'agradaria compartir el poema que vaig recitar, el qual m'agrada molt.





AIGUA – MARINA
  
Voldria ni molt ni poc:
ésser lliure com una ala
i no mudar-me del lloc
platejat d'aquesta cala;
i encendre el foc
del pensament que vibra
i llegir només un llibre
antic,
sense dubte, ni enveja, ni enemic.

I no saber on anirem,
quan la mort ens cridi al tàlem:
creure en la fusta del rem
i en la fusta de l'escàlem.

I fer tot el que fem,
oberts de cor i de parpelles
i amb tots els cinc sentits;
sense la por de jeure avergonyits
quan surtin les estrelles.

Comprendre indistintament
rosa i espina;
i estimar aquest moment
i aquesta mica de vent
i el teu amor, transparent
com una aigua -marina.

Josep Maria de Sagarra (1936)

dimecres, 30 de novembre del 2011

Mapa d'aprenentatge de l'Educat 2.0

Educat 2.0 in Isa (xaberri)
  • QUÈ ÉS L'EDUCAT 2.0?

    El projecte EduCAT 2.0 és l’evolució del projecte EduCAT1x1, projecte que ha representat una introducció massiva de la tecnologia educativa a les aules. EduCAT 2.0 inclou d’altres actuacions com un grup de pilotatge d’escoles de primària, la generalització de pissarres digitals interactives a tots els centres educatius i l’ús d’ordinadors portàtils per part de l’alumnat i del professorat.

    OBJECTIUS

    Alumnat
    -Obtenir els coneixements sobre el funcionament i el bon ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació: assolir la competència digital.
    -Utilitzar recursos educatius digitals per a la millora dels aprenentatges de les diferents matèries.
    -Potenciar el treball en equip i desenvolupar la capacitat d’analitzar,contrastar i processar la informació.



    Professorat
    -Conèixer i utilitzar les tecnologies digitals com a instrument metodològic.
    -Elaborar recursos i instruments digitals per la tasca docent.





    FONT:
    http://www.edubcn.cat/tecnologiaeducativa/informacio_general/educat_2_0

  • PROCÉS DE CONSTRUCCIÓ DEL MAPA D'APRENENTATGE:
Per formar aquest mapa hem utilitzat el Pearltrees. Aquesta eina és molt útil a l'hora d'organitzar i classificar continguts web.
És un marcador social que distribueix de forma personalitzada el contingut web que hem escollit i que a més
té com a font xarxes socials com Twitter i Facebook per a compartir aquests continguts,
que es classifiquen en perles.
Per començar a crear una perla hem dinstalar una extensió amb la següent icona  -> google reader -> buscar noticia -> anar a la extensió instalda i posar "in your drope zone" i es guarda al teu pearltrees o bé podem anar directament a " in a new pearl tree" i així podem anar incorporant noves perles i anar-les interrelacionant al nostre gust o preferència.
És així com sh'a anat organitzant la perla i els contiguts web sobre l'Educat 2.0.

  • REFLEXIÓ SOBRE AQUESTA MANERA D'APRENDRE:
Penso que l'Educat 2.0 és un mètode molt pràctic a l'hora de l'interactuació dels alumnes amb les TIC. és senzill i útil. Potencia l'interès de l'alumne alhora de l'aprenentatge i els coneixemnts s'assoleixen d'una forma més amena. L'Educat no és sols una eina que ens  pot servir per a integrar el món de les noves tecnologies a les aules, sinó que també es una eina molt potent de motivació ja que penso que aprendre d'aquesta manera és molt més divertit i interessant i ajudarà molt a incorporar els alumnes des de petits a les noves tecnologies i el seu ús correcte en l'àmbit educatiu.
L'Educat 2.0, personalment, és un mètode que m'ha agradat molt i que aplicaria sense dubte en qualsevol aula sent mestre, també penso que encara que és un mètode que va sorgint poc a poc a l`'ambit educatiu s'hauria de prendre més en serio, és a dir, donar-li més importància i potenciar-lo si més no a la majoria d'aules de totes les escoles perquè no té cap desperdici, és una eina que si sabem fer bon ús d'ella pot arribar a incrementar positivament les ganes d'aprendre dels nanos.







dimarts, 22 de novembre del 2011

Scratch

Projecte creat per a nens de primària.
No es treballa en línia, s'ha de descarregar.
Compartir el projecte al blog:
(link to this project)  a Embed  i copiar la segona., la d'incrustrar, a la pestañana HTML enganxem aquest codi.

dissabte, 19 de novembre del 2011

Google Sites

Qui no ha pensat alguna vegada en fer una pàgina web pròpia sobre un tema concret, sobre els seus interessos i hobbies o per a enfocar un treball d'estudis o d'empresa des d'un punt de vista diferent?
Bé, el Google sites és una de les eines de Google que ens permet crear la nostra pròpia pàgina web.
Per accedir-hi nomès ens cladrà el nostre compte de gmail.

Per començar a crear una pàgina web és tan senzill com clickar a "CREAR" i a partir d'aquest punt, personalitzar la nostra pàgina al nostre lliure albir.
No té més misteri, és senzill, pràctic i còmode.
A més, pots compartir el teu projecte amb altres persones, invitat-les a un grup a través dels seus correus de gmail, i així tot el teu equip podrà modificar i participar en l'edició de la pàgina web.







Penso que el Google Sites és, pot ser, el mètode per a crear pàgines web més ràpid, fàcil i pràctic, a part de ser molt útil. Per exemple, per a exposar un treball en grup de la meva facultat, en el qual ens em centrar en fer una pàgina sobre les activitats de la periodista Julia Otero, ens ha sigut de gran ajuda el Google Sites i ens ha permès fer un treball original. Com a referència, encara que de moment està en construcció, la pàgina que estem creant és la següent:  https://sites.google.com/site/publicaciodigitaljuliaotero/


REFLEXIÓ

En la meva opinió, el Google sites és una eina fabulosa per crear pàgines web i, el que més em fascina és que és gratuït, cómode i senzill. Penso que pot servir de molta ajuda per a qui vulgui complementar el seu blog amb alguna especialitat en particular, com una web de receptes de cuina, una web de moda, etc. També penso que pot ser molt útil per anunciar i mostrar els productes i els recursos que pot oferir una empresa determinada. En resum, opino que el Google sites ha sigut per mi un gran descobriment i el tindré en compte si el necessito en un futur.



diumenge, 13 de novembre del 2011

Movie maker

Sempre hem tingut mal de caps a l'hora de voler fer un vídeo per X motius perquè el necessitàvem. Amb el Movie Maker descobrim la clau per a fer vídeos editats per nosaltres mateixos.  Aquest programa es dedica a editar i personalitzar vídeos a partir d'imatges, música, sons, etc. Per fer el nostre primer vídeo amb el Movie Maker ens seran necessàries dues coses que hem de tenir en compte:

1. L'audio: escollirem una cançó a Youtube i a través de la la pàgina web http://www.youtube-mp3.org/es enganxarem el seu enllaç, la convertirem i la descarregarem.

2. La imatge: Obrim el Movie Maker i anem introduint les imatges que més ens agradin o les que siguin més adients al tema que volem tractar en el vídeo.

Finalment, un cop seleccionades les imatges, afegirem la cançó convertida i descarregada del Youtube a "agregar música". Per enllestir-ho del tot i no tenir problemes més endavant per a penjar el vídeo i poder reproduir-lo el guardarem a l'opció "Guardar película" i directament anirà a parar als nostres vídeos i imatges.

Vet aquí una mostra del meu primer vídeo realitzat al Movie Maker, seguint les instruccions anteriors:





REFLEXIÓ

El programa Movie Maker és, en la meva opinió, una eina de viodeomontatge molt senzilla i eficaç, ja que penso que dona bons resultats encara que, per no ser una eina professional en la seva totalitat, crec que el seu rendiment és bastant elevat i permet fer comodament videomontatges, videos personalitzats, etc. Gràcies a l'activitat feta a classe amb el Movie Maker he après nous recursos per muntar videos i conèixer millor el seu funcionament.