Relacionant aquest esquema amb alguna activitat realitzada a GITIC escolliria l'eina de fer mapes conceptuals (CmapTools).
Tant l'el·laboració d'un mapa de CmapTools com en la Taxonomia de Bloom per a l'era digital, els temes claus per a el seu desenvopulapent són:
- Crear un mapa amb un diseny i unes idees d'el·laboracion concretes, como ara bé el tipus de disseny, la seva estructuració, l'ordre dels conceptes, etc.
- Evaluar i analitzar els seus continguts, si están ben relacionats, si l'esquema és clar i entenedor, si les fletxes estan ben direccionades, etc. En resum, saber sintetitzar bé la informació i plantejar-se l'hipotèsi si l'esquema està ben organitzat o si s'hauria de millorar alguna cosa.
- Aplicar els procediments que calguin, com ara bé guardar el mapa concpetual en una carpeta pública, comentar una entrada al blog sobre el Cmaptools i comprendre i recordar les seves utilitats, resumint-les i exemplificant-les ja sigui twittejant-les o comentar-les via web com per exemple utilizar el Mr.Wong i afegir als meus marcadors la direcció web del mapa concetual.
REFLEXIÓ
En resum, tots aquests recursos ens són de gran ajuda tant per orientar-nos com per saber aplicar be els diversos continguts d'un treball, d'una activitat o, en aquest cas, fer un mapa conceptual. Penso que la Taxonomia de Bloom hauria de ser coneguda per als alumnes de sisè de primària, potser no d'una forma tan tècnica, sinó més breu i exemplificada ja que és a partir d'aquesta edat que els nens i nenes començaran una nova etapa a l'ESO i seria molt bo que tinguessin aquests processos si més no de forma mental per poder aplicar-los en el futur i millorar el seu rendiment futur.